Header bar

Anuncis

Mostra/Amaga els anuncis

ENS HEM MUDAT! Nou blog: Katakong.co.cc

dissabte, 24 d’octubre del 2009

Entrevista a en Jim Greer (català)

Hola nois! Ja tenim aquí l'entrevista amb Jim Greer, el creador de Kongregate.

Primer volia dir-vos, que m'ha semblat una persona molt simpàtica i agradable, i m'ha agradat molt entrevistar-lo.

Ara us posaré l'entrevista en català. La versió anglesa original és aquí: Entrevista en anglès

Ah, i m'agradaria afegir que no he afegit tota la conversa, ja que com us he dit, com que era una persona molt amable, ha parlat personalment amb mi també enmig de l'entrevista. També hi han hagut talls degut a la seva filla Molly, i a trucades de MTV, i m'ha demanat perdó molt amablament... En fi, una persona molt i molt simpàtica ;)


Entrevista en català:
Katakong: Bon dia Jim Greer! És un plaer per a nosaltres que puguem entrevistar al creador del magnífic portal de jocs en flash, el “youtube dels jocs en flash”, Kongregate.
Jim Greer: Gràcies! Però ara mateix és com l'XBox Live de jocs en flash

K: En les preguntes de l’entrevista, hi han col·laborat tots els seguidors de Katakong, així que és més una entrevista de “comunitat”. I comencem amb les preguntes!
K: Què és, per a tu, Kongregate?
J: Hmm, bona pregunta. Bé, primer de tot, estic orgullós d'haver atret a tanta gent intel·ligent, creadors de jocs amb talents, moderadors i jugadors. Òbmiament, la cosa que distingeix Kongregate de la resta de portals flash és la comunitat orientada als jugadors i als "achievements". Això, i el tracte net i just amb els creadors de jocs.

K: Quan vau, la teva germana i tu tu, tenir la idea d’un nou portal de jocs en flash?
J: - Bé doncs, vaig començar en la indústria de jocs com un creador de jocs. Vaig treballar en la sèrie Ultima de jocs de rol de fantasia, i després vaig fer un joc online que es deia Netstorm amb un parell d'amics. Aquest jocs va rebre bones crítiques, però no fa fer gaires diners... així que sé com n'és de difícil ser un creador de jocs independent.
M'agradava molt fer jocs online, així que vaig treballar una temporadeta per Pogo. Pogo és una pàgina web de jocs flash també, bastant diferent de Kongregate - els jocs són més senzills i els jugadors són més grans, moltes dones juguen al Solitari, al Bingo, etc. Però això sí, té una molt bona comunitat. Així que la idea per a Kongregate era crear aquest tipus de comunitat per a creadors de jocs independents, i fer-ho molt fàcil per a que els developers fiquin els seus jocs a la pàgina web i guanyar diners d'ells. Vaig dimitir del meu lloc de treball d'EA (Pogo és part d'EA ara), i vaig aconseguir que la Emily m'ajudés una mica amb aquest pla de treball.

Jo programo moltes coses , però ella sap molt de màrqueting, pressupostos, i aquestes coses. La Emily originalment sol anava a ser una assessora, però li va agradar la idea prou com per dimitar el seu treball i unir-se amb mi - així que va començar un parell de setmanes després de que la companyia de Kongregate es fundés.

K: Com se us va acudir el sistema de nivells i achievements, integrat al Kongregate?
J: Doncs els badges i les cartes són semblants als badges de Pogo... Pogo tenia badges abans de que se'ls hi ocorregués als creadors de la XBox. M'encanta guanyar badges i vaig saber que els altres jugadors també els hi agradaria. La idea de nivells va ser, òbviament, robada de qualsevol joc de rol mai fet - el primer que vaig jugar jo va ser Dungeons and Dragons - els meus pares em van comprar una còpia del set bàsic per Nadal del 1978.
Així és com era: http://www.lyberty.com/encyc/articles/images/dnd_BasicRule_s.jpg

K: Tots els membres de l’Staff daten de la creació del portal, o hi han nous fitxatxes? Si és així, quins i per què?
J: Va passar bastant lentament.
El primer que vam contracter va ser en Greg - ell va treballar per Kongregate molt abans de que hi hagués una pàgina web. Va començar parlant amb molts creadors de jocs dient-los-hi el que feiem. Això ens va ajudar moltíssim perquè significava que la primera setmana de la pàgina web vam tindre jocs com Gamma Bros i The Fancy Pants Adventures.
Després vam contractar en Damijin, després en Matt, l'Alison, l'Aison Huffman, la Ducklette i en Jonathan.
Aquests formen part de la comunitat.
Els primers programadors van ser l'Andrew, en Duncabeevers, en Richpixel (que va ser el primer en ficar un joc a Kongregate) i en Jvoorhis.
La Theresa va començar també molt aviat.

K: A què et dediques, dins de Kongregate?
J: Bé doncs, jo abans programava coses però ara ja no ho faig tant. La última gran cosa que vaig programar va ser el sistema de reportar un abús...

Bàsicament, treballo amb la Emily i l'equip per formar la nostra estratègia, veure si estem arribant les nostres metes, contractar gent si cal, guanyant diners. Parlo molt amb els programadors amb decisions tècniques. També parlo amb alguns dels grans creadors de jocs sobre fer associacions més grans, aquest tipus de coses. Però treballo tant com la Emily o els altres programadors. :)

K: És Kongregate la teva feina, o el teu hobbie? En el cas de que sigui un hobbie... tens alguna altra feina?
J: És la meva feina! I cobro un salari. De fet, no he tingut cap feina no-relacionada amb videojocs des de fa 20 anys, quan encara era un crio.

K: Què en penses de la publicitat “interactiva” a la que últimament heu apostat?
J: Òbviament, Kongregate fa diners de la publicitat. Nosaltres intentem de fer promocions publicitàries d'una manera interessant per als jugadors - això és millor per als anunciants també.

Per exemple, la promoció del Left4Dead2, on els jugadors s'ho passen bé infectant als altres, és una entretinguda manera de promocionar.

I, és clar, podem compartir els guanys amb els creaodrs de jocs, per tant Kong obté millors jocs.

Penso que hi sortim guanyant de totes maneres - els jugadors parlen dels jocs anunciats, pensant quan els compraràn, i mirant els videos. I per a qui no l'interessa, els anuncis no són molestos, sinó més aviat divertits.

K: Teniu més novetats en ment? Quines, si es pot saber?
J: Estem treballant en una nova pàgina de badges ara mateix.

També estem millorant el navegador de jocs. Es podrà filtrar per jocs que no has jugat, que no has votat, o dels quals no n'has guanyat les badges.

També estem treballant en més maneres d'incloure jocs al Kongregate — alguns desenvolupadors volen penjar els jocs al seu servidor, i nosaltres ho permitirem, fent que s'hi jugui des de Kongregate.

K: I ara, la curiositat dels nostres lectors, i la de l’equip del Katakong també, ens porta a algunes preguntes de caire més personal.
K: Què t’agrada fer fora del món virtual?
J: M'agrada jugar a pòquer - abans hi jugava molt seriosament, però ara només hi jugo per diversió. Disfruto el biciclisme - vaig amb bicicleta cada dia cap al treball - amb el meu gos. Llegeixo, miro pel·lícules, cuino una miqueta i disfruto també estar amb la meva esposa, la Daphne i la meva filla, la Molly, coneguda aquí com a Kongbaby. Sabieu que jo vaig viure a Barcelona? M'ho vaig passar molt bé - treballava en un projecte d'art amb ordinador. I treballava en un grup de teatre que es deia La Fura del Baus.

K: Quants anys té la Molly?
J: 15 mesos. Aquí una pel·liculeta d'ella de fa poc http://www.flickr.com/photos/jimgreer/3765457739/

K: Què és el que et dóna la major satisfacció?
J: http://www.youtube.com/watch?v=V30tyaXv6EI. "To crush my enemies, to see them driven before me, and to hear the lamentation of their women". És broma! Doncs m'agrada molt veure com la gent diu que Kongregate és la millor pàgina web de jocs del món, i que han descobert jocs molt divertits, han fets amics, etc. També la Molly em dona una gran satisfacció.

K: Quin és el teu esport preferit?
J: L'snowboard. El practico molt a l'hivern, ja que les muntanyes estàn a només 3 hores i mitja de San Francisco.

K: Quina és el gènere de música que més t’agrada?
J: Hmm - alguns dels meus grups preferits són Pinback, Guided by Voices, Elliott Smith, Willie Nelson i Buck Owens. Willie Nelson i Buck Owens, però, no són del tot grups =P. Així que rock i country - també m'agrada una mica de hip hop però no el de "gangsters" - més del tipus Jurassic 5, Nas i aquests.

K: I la teva cançó preferida?
J: Hmm - potser Paper Moon, de Nat King Cole. O Summer Babe de Pavement. O I Am a Scientist de Guided by Voices o potser The Scenario, de Tribe Called Quest.

K: Quin és el teu videojoc preferit?
J: Doncs vaig passar-me el Batman Arkham Asylum fa un mes - estava molt guapo el joc. Bon balanç de cautela i lluites, i un molt bon disseny de crear nivells. Els jocs que em van voler fer que jo fossi un bon programador de jocs van ser jocs de rol com Ultima. Vaig jugar Ultima I, II i III per moltíssimes hores i després vaig jugar més a l'Ultima VII i una mica al VIII i Ultima Online. M'impressiona molt World of Warcraft, però no tinc gaire temps per jugar-hi - he nivellat dos personatges fins el nivell 30 i escaig, després vaig parar. Això va ser abans de Kongregate. El Mario 64 és el meu joc de plataformes preferit. El Portal va estar molt bé - m'agraden jocs curts que tenen una idea brillant. També m'agraden els jocs de carreres, però m'agraden més els d'acció que els molt realístics - hi jugava molt al Wipeout per a la PlayStation 1.

K: Quin és el teu gènere de videojocs preferit?
J: Hmm... Realment no crec que tingui un tipus de joc preferit. Els meus jocs preferits són tots de diferents gèneres.

K: Finalment, quin sistema operatiu fas servir?
J: Mac! El millor i de lluny — especialment per disseny web, però no tant bo per jugar a jocs d'ordinador. Però això no m'importa, ja que jugo més a jocs flash, de consoles i de DS.

K: Bé, aquí s’acaba l’entrevista. Agraïm molt que hagis volgut col·laborar amb nosaltres, permitint-nos fer-te unes preguntes. Per acabar, tens alguna cosa més a explicar, que puguin trobar interessant els nostres lectors?
J: Sí, us vull dir que el futbol és avorrit (és broma). M'agradaria dir-vos gràcies a tot els jugadors de Kongregate catalans per formar una comunitat petita però bonica en aquesta web - que és del que tracta Kongregate

K: T’agraïm de nou que hagis volgut deixar-te entrevistar per nosaltres. Ha sigut un gran plaer entrevistar-te, fins una altra! Per cert, gràcies des de la room "catalonia"
J: - Gràcies!

Creative Commons License

2 comentaris:

JaumeBG ha dit...

Molt bé! Moltes preguntes i coses que interessen als lectors. Sens dubte jo crec que és la millor entrevista que has fet, Rolpege!

- ha dit...

Moltes gràcies Jaume ^-^